1/16/2013

transitiecafe [10 februari] Varkentje Goegeluk



20u00 
[deuren]
Zondag: n
iets hoeft. Gewoon nen bak bier en een thermos warm water voor thee.
Daar kunnen we voor zorgen. We zijn er gewoon. Helemaal aanwezig en dat blijven we doen!
transitie-café: inspiratie, animatie of (gewoon) voor een babbel …

Varkentje Goegeluk
wat liedjes, akoestisch en in 't nederlands, …
… het zou 20 minuutjes duren, rustig, geestig, in de geest van transitie ...


Knor. Mijn naam is Varkentje Goegeluk, de net aangekomen lang verwachte met de verhalende lange snuit. Ik kom met de belofte dat op het einde van mijn ‘one-pig-show’ het verhaaltje uit zal zijn. Ik bedien mij van een taal die iedereen kan verstaan: Het Hecht Handwerps; een lokale, ludieke en liefdevolle variant van ’t Echt Antwerps. Ik breng een herkauwd oeuvre en vind inspiratie bij oude knorrige knarren: Woody Guthrie, Bob Dylan, John Prine, Jan De Wilde en ons Pa. Ik schreef de hit ‘Blazen na de pint’ op vijf minuten op een bierkaartje op café in Antwerpen.

Ik ben folk, beat en kleinkunst en sta garant voor serieus knorrig gedeun. Ik ben niets bijzonders maar genetisch wel hoogst origineel, ik lijk op u. Ik kom u verblijden, uzelf bevrijden doet u zelf maar. Ik slaap in modderige zachte bermen en prijs me gelukkig met alle sterren die ik heb geteld. Ik doe eens per maand voor U mijn behoefte. Dank U. Knor. En nu transitie.
_________________________________________________________
transitiecafé: elke 10de van de maand | deuren vanaf 20u00
de bunderkeshoeve | Elfbunderweg | Boechout

Geen opmerkingen: